CLIK-CLIK NUFFNAG

Thursday, May 23, 2013

Day2: Wanaka, New Zealand

Tido smalam di sini dan bertolak ke WANAKA, ape yg ada disana? Mengikut itinerary husband aku buat akan pergi ke Puzzle World... Ok gak di Puzzle World cari jalan keluar cara permainannyer... tpi kami main tipu tak jumpe jalan keluar so kami menggunakan emergency door.
tower yang senget

ini adalah cara bagaimana mereke rakam cerita lord of the ring

Malam kami melayan tengok RUGBI WORLD CUP antara NZ and France... Wah sejuk beb tgk RUGBI di park dorg ada pasang projector... ah busuk smua org minum beer... tpi dorg ni yg aku suka siap bwa comforter lepak di sana... tahniah NZ menang world cup..

Ini sebahagian menu makanan segera yg aku bawa, dari Nas Segera... Ia adalah nasi segera berlauk, ada nasi ayam, nasi lemak... Rekemen nasi lemak...

Possing dalam motel


bekalan makanan


lepak tgk final rugbi game






Day 1: Lake Tekapo,New Zealand

LAKE TEKAPO
Esok paginya mula perjalanan ke Lake Tekapo... sangat cantik permandangan tasik dan gunung yang masih diselaputi sisa-sisa salji... Suhu di sana sejuk waktu siang boleh la tahan tpi malam jika xde heater mati kejung sejuk. Actually tak ada ape yang best di sini cuma permandangan yang indah. Oh! tempat yang kami tido  ni adalah kawasan resort perkelahan. Maka ada yang pakai caravan dan ada yang tido kat hotel, waktu petang happening semua sibuk dinner, tapi malam pukul 8 sunyi ....semua dok lepak dalam caravan atau hotel. Tempat yang kami tido ini siap ada pantry asing dan bilik air kongsi ala tempat kem if kat malaysia. Tapi bersih ok, jangan risau, dapur die kite buleh masak, so aku suka sebab ada peti ais tuk simpan simpanan susu badan...

Capel di Lake Tekapo

View of lake tekapo

View of lake tekapo

Christchurch-New Zealand


Sangat menarik.... tiket dibeli awal dari dec 10 tpi travel time adalah bulan oct 11. Yela my husbdapat tiket promotion Air Asia 1st flight ke Christchurch. Sebelum ini aku cuma pernah dgr cerita tempat ini dari telenovela Cinderella, yang haliza misbun dan ahmad idham.


Mari cerita... kami punya flight pagi pukul 845 dari LCCT, 10 jam waktu perjalanan. Sampai di sana dah pukul 12mlm sana. Wah kali pertama aku merasa tido di airpot. Mula2 sanggup duduk di kerusi tpi dah lama sangat.. aku dan husband pun bentang cadar di suatu sudut dan baring la... tetiba ada mat salih offer conforter die, sbb die nak blah balik naik flight. So kami pun rembat jerla...













Saturday, March 2, 2013

HEALTHY DIET PART 2

Assalammualaikum...
Aku start healthy diet pada bulan lepas ..
Kira-kira dah sebulan
hasilnya 
aku berjaya turunkan berat badan dalam 2kg

Memang la sedikit tpi 
Tapi tak per sebab orang kata if turun sedikit 
lagi bagus sebab nanti lambat naik balik berat badan tu
Sekarang pun perut dah immune dengan cara aku makan 
untuk
breakfast
lunch 
and dinner.
Mungkin aku buleh terangkan detail :
Start with breakfast: 
Biasa if nak cepat aku ambik kellog's K dengan susu low fat
minum 3 in 1 kat office
if sempat aku buat la omellet 
Tapi memang tak akan makan kuih-muih
sebab sebiji karipap kalori dalam 260 kalori.
sedangkan sehari hanya boleh ambil 1200 kalori
Bayangkan 2 biji karipap 520 kalori, air nescafe lagi 177 kalori
So macam mana nak nak dapat cover 1200 kalori?
Lunch:
Aku tetap makan nasi tapi
sedikit agak2 suku dari 1 pinggan
kuah sup no masak lemak or kari
ikan bakar or lauk ayam
sayur menu wajib
air manis ( yang bergula la)
dinner:
ni part yang aku masak sendiri
semuanya GRiLL ok
ayam or ikan 
sayur wajib
if org tengok aku masak mesti org kata cam best
mmg best
healthy diet tak semestinya tak sedap.
Lepas aku masak aku pun ambik gambar then upload to instagram. Tiap2 malam buat benda yang sama, so boleh follow instagram aznalurvehairul


omellete


Omellate lagi


Parfait, kellog's K and low fat yogurt


Salmon Grill with Asparagus


Salmon Grill  Asparagus, Shitake mushroom



Prawn Grill 

Omellate

Quichie and Salad

Saturday, February 2, 2013

SEPHORA - MAKE UP PALETTES

Akihirnya...
aku jumpe juga benda yang aku cari selama
ini
make up
palettes
sebab ape 
senang bawa 1 jer semua ada
eye shadow
blusher
lipstick
so 
aku pun buat la research
mula-mula 
ingat nak beli
missrose jer
tapi mahal dan tak tau original or fake
so aku tertengok 
kat majalah ape tah
nampak SEPHORA
ada yang aku cari
tapi besar dan sangat la lengkap
harga pun best gak
sample picture taken from sephora website

So aku pun beli la yang ini



left: lipstick
middle:eye shadow with eye liner
right: blusher

Harga murah jer...RM89.90
Tercapai juga hasrat dihati

HEALTHY DIET

Hello! Happy New Year 2013
Lama juga la tak update blog ni...
Tapi azam tahun baru...masih sama dengan tahun lepas punya azam...
sebab aku masih tak kurus-kurus
dulu masa aku rajin diet
boleh la turun berat badan
tapi bila aku aku happy lupa dengan diet maka 
berat 
datang 
kembali
benci.....
So sekarang aku cuba untuk berdiet lagi
kali ini aku cuba untuk 
jadi
healthy 
try healthy diet
tapi baru jer
start
entah berjaya 
turunkan 
berat 
badan 
or tidak
Chicken rosemary grill with butter brocolli

mix veggie with butter and garlic

Tapi ini baru permulaan
entah berjaya 
atau tidak...
nanti 
update

Saturday, December 29, 2012

LEGOLAND

YES!
PLL buat family day dekat LEGOLAND
wah bunyi macam hebat
memang hebat pun
company tempat aku keje pun
family day hanya di 
SUNWAY LAGOON
tapi nak bawa family kene bayar 
SEPARUH
yang kali ini
semua di TAJA
hotel... makan
dan ticket LEGOLAND
kali pertama sampai
wah hebat
besar
panas

Memang tempat yang menarik
harga tiket pun mahal
yang bestnyer siap dapat voucher makan
RM80
Ok !
aku tak mahu cerita banyak
sebab aku pergi pun di SPONSOR
cuma
yang sedih
orang ramai
tak dapat main semua benda
panas sebab
pokok - pokok masih kecil
SO
aku tak dapat nak pusing semua tempat
kecewa
Ini gambar west port malaysia
semua kenderaan ini bergerak
hebat
train juga bergerak
kren kontena juga bergerak
Ini KLIA 
sama juga
kenderaan bergerak
hebat
Ini Taj Mahal India..
gambar orang sedang menari ini juga bergerak
siap
dengan sound affect 
lagu 
hindustan

Ini KLCC
mercu kebanggaan kita
Macam real kan

Ini pengangkutan awam di KL town
Metro bus
Rapid KL
yang paling kagum
bus ini bergerak
tak percaya tengok kesan tayar di jalan ini
tapi takde sape yang control
ia pusing di seluruh KL town
Berhenti di tempat yang telah di tetapkan
HEBAT!

Last sekali
KL TOWN
macam real
ada Bangunan Sultan Abu Samad
Railway Station
Masjid Jamek

Best!