CLIK-CLIK NUFFNAG

Thursday, May 23, 2013

Christchurch-New Zealand


Sangat menarik.... tiket dibeli awal dari dec 10 tpi travel time adalah bulan oct 11. Yela my husbdapat tiket promotion Air Asia 1st flight ke Christchurch. Sebelum ini aku cuma pernah dgr cerita tempat ini dari telenovela Cinderella, yang haliza misbun dan ahmad idham.


Mari cerita... kami punya flight pagi pukul 845 dari LCCT, 10 jam waktu perjalanan. Sampai di sana dah pukul 12mlm sana. Wah kali pertama aku merasa tido di airpot. Mula2 sanggup duduk di kerusi tpi dah lama sangat.. aku dan husband pun bentang cadar di suatu sudut dan baring la... tetiba ada mat salih offer conforter die, sbb die nak blah balik naik flight. So kami pun rembat jerla...













Saturday, March 2, 2013

HEALTHY DIET PART 2

Assalammualaikum...
Aku start healthy diet pada bulan lepas ..
Kira-kira dah sebulan
hasilnya 
aku berjaya turunkan berat badan dalam 2kg

Memang la sedikit tpi 
Tapi tak per sebab orang kata if turun sedikit 
lagi bagus sebab nanti lambat naik balik berat badan tu
Sekarang pun perut dah immune dengan cara aku makan 
untuk
breakfast
lunch 
and dinner.
Mungkin aku buleh terangkan detail :
Start with breakfast: 
Biasa if nak cepat aku ambik kellog's K dengan susu low fat
minum 3 in 1 kat office
if sempat aku buat la omellet 
Tapi memang tak akan makan kuih-muih
sebab sebiji karipap kalori dalam 260 kalori.
sedangkan sehari hanya boleh ambil 1200 kalori
Bayangkan 2 biji karipap 520 kalori, air nescafe lagi 177 kalori
So macam mana nak nak dapat cover 1200 kalori?
Lunch:
Aku tetap makan nasi tapi
sedikit agak2 suku dari 1 pinggan
kuah sup no masak lemak or kari
ikan bakar or lauk ayam
sayur menu wajib
air manis ( yang bergula la)
dinner:
ni part yang aku masak sendiri
semuanya GRiLL ok
ayam or ikan 
sayur wajib
if org tengok aku masak mesti org kata cam best
mmg best
healthy diet tak semestinya tak sedap.
Lepas aku masak aku pun ambik gambar then upload to instagram. Tiap2 malam buat benda yang sama, so boleh follow instagram aznalurvehairul


omellete


Omellate lagi


Parfait, kellog's K and low fat yogurt


Salmon Grill with Asparagus


Salmon Grill  Asparagus, Shitake mushroom



Prawn Grill 

Omellate

Quichie and Salad

Saturday, February 2, 2013

SEPHORA - MAKE UP PALETTES

Akihirnya...
aku jumpe juga benda yang aku cari selama
ini
make up
palettes
sebab ape 
senang bawa 1 jer semua ada
eye shadow
blusher
lipstick
so 
aku pun buat la research
mula-mula 
ingat nak beli
missrose jer
tapi mahal dan tak tau original or fake
so aku tertengok 
kat majalah ape tah
nampak SEPHORA
ada yang aku cari
tapi besar dan sangat la lengkap
harga pun best gak
sample picture taken from sephora website

So aku pun beli la yang ini



left: lipstick
middle:eye shadow with eye liner
right: blusher

Harga murah jer...RM89.90
Tercapai juga hasrat dihati

HEALTHY DIET

Hello! Happy New Year 2013
Lama juga la tak update blog ni...
Tapi azam tahun baru...masih sama dengan tahun lepas punya azam...
sebab aku masih tak kurus-kurus
dulu masa aku rajin diet
boleh la turun berat badan
tapi bila aku aku happy lupa dengan diet maka 
berat 
datang 
kembali
benci.....
So sekarang aku cuba untuk berdiet lagi
kali ini aku cuba untuk 
jadi
healthy 
try healthy diet
tapi baru jer
start
entah berjaya 
turunkan 
berat 
badan 
or tidak
Chicken rosemary grill with butter brocolli

mix veggie with butter and garlic

Tapi ini baru permulaan
entah berjaya 
atau tidak...
nanti 
update

Saturday, December 29, 2012

LEGOLAND

YES!
PLL buat family day dekat LEGOLAND
wah bunyi macam hebat
memang hebat pun
company tempat aku keje pun
family day hanya di 
SUNWAY LAGOON
tapi nak bawa family kene bayar 
SEPARUH
yang kali ini
semua di TAJA
hotel... makan
dan ticket LEGOLAND
kali pertama sampai
wah hebat
besar
panas

Memang tempat yang menarik
harga tiket pun mahal
yang bestnyer siap dapat voucher makan
RM80
Ok !
aku tak mahu cerita banyak
sebab aku pergi pun di SPONSOR
cuma
yang sedih
orang ramai
tak dapat main semua benda
panas sebab
pokok - pokok masih kecil
SO
aku tak dapat nak pusing semua tempat
kecewa
Ini gambar west port malaysia
semua kenderaan ini bergerak
hebat
train juga bergerak
kren kontena juga bergerak
Ini KLIA 
sama juga
kenderaan bergerak
hebat
Ini Taj Mahal India..
gambar orang sedang menari ini juga bergerak
siap
dengan sound affect 
lagu 
hindustan

Ini KLCC
mercu kebanggaan kita
Macam real kan

Ini pengangkutan awam di KL town
Metro bus
Rapid KL
yang paling kagum
bus ini bergerak
tak percaya tengok kesan tayar di jalan ini
tapi takde sape yang control
ia pusing di seluruh KL town
Berhenti di tempat yang telah di tetapkan
HEBAT!

Last sekali
KL TOWN
macam real
ada Bangunan Sultan Abu Samad
Railway Station
Masjid Jamek

Best!

Prince Court Medical Center

Oh! Jika tengok pada tajuk ... aku bukan doktor yang bekerja disini 
cuma 
aku adalah pesakit yang pernah dirawat disini.
Aku bersalinkan Adam Raiyan di sini pada tahun 2009.
Terima kasih aku ucapkan pada pihak penaja 
Petronas.
Oh! 
Aku bukan bekerja disini.
Suami tersayang yang bekerja disini
Dulu kali pertama aku bersalin di PCMC
Sangat la best.
Single room
ala hotel siap dengan kelengkapan toiletries
plus sachet tea and coffee.
Bab makan 
Best siap buleh order ape ko nak
Breakfast pilih jer ala malaysia
ala english : American break fast
ala chinese
lunch pun sama
siap dengan desert
Tapi sebab aku bersalin maka menu hari-hari aku
adalah
ikan...fish...ikan
tapi desert aku 
tetap kek
kadang-kadang tiramishu
coklat kek
cheese cake
tapi masa time bersalinkan Aisy Isyraf tahun 2011
bilik masih single
tpi pesakit dah ramai
toiletries dah takde sama gak ngn air sachet tu
dah tak masukdalam package petronas
hmmm
tapi baru-baru ini
masa adam kene 
minor operation
kami dapat bilik double 
tak best 
alasan bilik penuh
tapi menu makan tetap sedap walaupun dah semakin 
kurang pilihan
ape pun bagi aku jika aku kaya berduit
memamg aku 
promote la pergi PCMC
selesa
puas hati
yela sakit bukan selalu
tapi jika tak berduit 
beli la insurance

Adam minor operation kene remove toe nail


List of Menu..

Meriahkan ada menu untuk ibu dan anak
Siap order lamb tau..

Baju kurung moden - Patch Lace

Agak lama aku tak update blog ni...
gara-gara agak busy kerja. Tadi aku baru saja pulang dari kenduri kawin teman sepermainan 
ketika zaman kanak-kanak.
Kami berjiran, jadi kami agak rapat, selalu bermain bersama. 
Aku rapat dengan abang dan adik die. 
Aritu abang die yang kawin 
kali ini giliran adik die pula.
Sepadan doktor bertemu doktor...
Ok kali ini nak bercerita pasal baju kurung moden ala patch lace..
Gila sekarang ini ramai yang pakai...cantik-cantik pula tu
Nasib aku ada 3 pasang baju patch lace.
Baju yang mula-mula aku buat masa tahun 2011... ala tahun lepas jer (ada lagi beberape hari nak menjelang tahun baru 2013.
Baju yang sepatutnya jadi baju Raya tapi gara-gara aku tak sempat nak jahit patch lace die...maka baju tu pun terbengkalai...

Bangga tau baju ni aku jahit sendiri tapi di tangan jer... yang lain biras aku yang jahit


Haa,,, ni baju yang kedua... kain thai silk beli kat Jakel murah jer... tpi dalam lining kain bawal untuk meresap peluh. Kain lace tu beli kat kedai india berdepan Semua House... Ni upah jahit jer dekat RM300.


Ini yang terakhir untuk tahun ini... mahal jugak ni... kain aku beli kat Gulatis jenis crepe...lace tu aku beli border lace kat bandung. Sebabkan banyak sangat border lace tu biras aku pun letak la di tangan, kaki baju dan kaki kain siap dengan jahit manik... tu pasal la mahal...

Ok sekarang  ini kira aku xde la ketinggalan mengikut kitaran fesyen even aku dah beranak 2...